Poshans Nyårskrönika 2008 ;)

2008 har egentligen varit ett riktigt skitår..Fast ändå inte!

Början på året kommer man knappt ihåg, dels för att det är så längesen och sen för att man kanske börjar bli GAMMAL och glömsk! Året startades iaf på Orust där vi hade firat nyår, I början på månaden inhandlades även min nya mobil.. Den fina röda w910! Månadens roligaste va nog festen hemma hos Dessi när allt gick fel och hon slog itu halva hemmet, bland anant badrumsspegeln :D En av dom tråkigare händelserna va ju dock att Micke skadade sin rygg under detta året och det va redan i januari allt började.. Men då kallade man det för ryggskott och vila och smärtstillande va allt som skulle behövas!

I Februari fick jag bland annat min operationstid, klippte lugg, festade järnet osv...

I mars hände det mycket.. Micke drog till tyskland med jobb i 4 dagar, så givetvis blev det vilda fester här hemma då!! Motormässan och lite annat hann vi oxå med.. En dag jag tänker på ofta är när vi alla drog upp i Stickans stuga och grillade korv, spelade fotboll och busade med hundarna en hel dag... På vägen hem fick vi dock stenar kastade på bilen av en jävla snorunge, vilket resulterade i poliser, rättegång, omlackering av bil och massa andra tråkiga saker...

April började med ett aprilskämt som hette duga från Micke.. Om någon vill höra om det är det bara att ta kontakt med Wina då detta är något av det roligaste han hört...
23 april tror jag det va som min hand blev opererad, detta är det absolut värsta jag varit med om och skulle aldrig göra om det igen.. Dagarna efter va ungeär lia roliga..

Maj började med brakfest, Sofie och Leo kom ner och hälsade på! Festade gärnet.. Den stora händelsen va nog att Micke följde med ut!!!!!!
Någon gång här började vi även på kurs med Bamse!! Just det.. Jag lyckades även färga håret svart! Helt stört!!

I Juni drog jag å Dessi på en roadtrip som hette duga.. Kinnekulle... oh my god.. Blir helt slut i huvet bar jag tänker på det! Hann även med en fest i Falkenberg under dessa dagarna, och givetvis en tur till Ullared!
Sen när jag kom hem gick det bara nåra dagar innan Bamse blev inlagd på djursjukhuset,, Massvis med magproblem som aldrig ville försvinna,, Men till slut så gav det med sig!
Midsommar blev väll både bra och dålig, mycket hände och jag antar att detta va början till slutet...

Juli va varmt :D En heldag i köpenhamn med Henke och Angelica, det va Zoo som va planerat men vädret gjorde att det blev Carlsberg och Christiania istället! Så jävla rolig dag som avslutades med fest hemma hos oss.. En och annan Blackberry kastades det här hemma.. haha
Massvis med grillande och öldrickadne i Lund blev det även under denna månaden,, En kväll man minns är ju givetvis vårat Saw maraton,, :D
Även Ps3an inhandlades i juli, något Micke aldrig kommer att ångra..hehe

I augusti va det bara en sak i huvudet på oss.. FEST!! Micke 25 år, en weekend i Tyskland med Henrik och Angelica där alla inköp ordnades, han även med en helt del annat och det blev en riktig kanonhelg!!!
Festen ägde rumt den 30:e, en vecka innan lyckas Micke snubbla över en stol och skada foten ordentligt... Vilket resulterade i kryckor ett tag! Festen blev ju väldans lyckad och absolut det roligaste jag varit med om!!!

September flöt på utan några större händelser, lite fester och sånt men inget speciellt vad jag kan minnas nu!

Oktober tillbringade vi en helg i Göteborg med Sofie och Leo, såg Betnér och drack en massa gott :D Shopping och mys heeela helgen!

I november bytade jag jobb, började som Säkerthetskonsult på Sector Alarm, blev dock ganska kortvarigt så efter några veckor började jag på Online istället! Micke blev även opererad i ryggen, allt gick bra och han har återhämtat sig fint!!

December är ju typ nu, julen va bästa någonsin, min födelsedag va kanon! Och nu är det nyår, Mia är nere, ska bli supermysigt ikväll med lite god mat och drinkar!!

Så nu får vi se vad 2009 kan ge oss!!

Årets Roligaste: Mickes 25 års fest!
Årets Fylla: Kinnekulle.....
Årets Resa: Tyskland med Henrik och Angelica
Årets Bäztiz: Mia såklart, men hon hänger aldrig löst :D
Årets Tv-Spel: Buzz
Årets saknad: En vän som försvann som en vind...
Årets värsta: Att operera handen vaken.




Kommentarer
Postat av: Angelica F

Haha de var en bra sammanfattning! Med både roliga å tråkiga saker! Klart 2009 kommer bli bra man ska se framåt ju! Kram

2008-12-31 @ 14:54:00
Postat av: maria

låter som ett ganska bra år !

2009-01-03 @ 13:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0