Söndagen!

Vilken kanondag vi hade, har inte lyckats få över bilderna förräns nu så därför har jag inte skrivit tidigare :)

Stack hemmifrån runt halv 10, tankade och hämtade upp Henke och Angelica!
Stannade i Sjöbo för att handla det sista, innan vi begav oss emot Kivik och Äppelmarknaden, väl där så gick vi en runda, shoppade lite, smakade på olika äpplen, tog en äppelhambrugare och en äppelkaka med kaffe :D



30 000 äpplen eller något sådant, sjukt cool tavla iaf!



Fikar lite :)



Micke köpte en äppleklubba, dock inte alls god :D haha, 100 år gammalt recept från gubben som sålde dom, typ hans farmor hade hittat på det eller något, va som knäck sa dom men det smakade bara socker :D

Efter att varit på marknaden så körde vi ut till Musteriet, gick en snabbis och kollade i fabriken, sen shoppade vi lite olika juicer, sylt, kräm och sånt dom hade gjort där! Sen stannade vi till vid någon sorts äppel fabrik, där dom tvättade och förvarade dom eller så, kände en sjukt god kaffedoft när vi stannade till där, dock blev jag lite förvånad när jag insåg att lukten enbart fanns i våran bil.... Locket på thermosen hade lossnat, så det va kaffe i hela bagaget, ut med allting, torka torka torka och sen in med allt igen (ska kanske erkänna att det va Micke och Angelica som gjorde detta medans jag och Henrik drack upp kaffet som va kvar..)

Aja, sen körde vi ner mot Simrishamn, kollade på e grav, och sen bar det av emot Kåseberga och Ale Stenar, dock gick vi aldrig upp och kollade på stenarna, tror inte dom ser annorlunda ut nu mot vad dom gjorde sist jag va där :D Micke och Henrik köpte varsin makrill och åt.. Sjukt äckligt om ni frågar mig...






Hela gänget förutom jag :D



Som avslutning på dagen hade vi planerat grillning, bestämde oss för att stranden i Ystad va det perfekta stället för våra korvar! Bamse tyckte det va toppen, ville bada hela tiden men jag va inte riktigt sugen på en blöt hund så det fick va! Han fick iaf doppa tassarna lite :D



Bumsinen och hans boll



Bamse och Farbror Henke!



Utsikt över världens mysigaste strand!!

Sen avslutades allt med en kaffe på donken i Ystad.. En riktigt trevlig dag faktiskt, det gör man gärna om! Dock kanske lite mindre äpplen nästa gång..haha

Kommentarer
Postat av: AngelicaF

Haha mmm det var en rejäl söndagsutflykt...otroligt att jag överlevde eftersom jag var LITE klumpig...hihi. Tack för trevlig helg!

2008-09-30 @ 13:49:17
Postat av: Tezzan

Vilken härlig dag! Dom där äppeltavlorna är verkligen något extra ;)

2008-09-30 @ 16:31:42
URL: http://herbatezzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0