Riktig skithelg.

Denna helgen började riktigt bra, grillning å lite vin hos svärmor i fredags kväll... Vi såg verkligen fram emot en hel helg utan planer och tänkte få massor gjort!

På kvällen börjar jag få lite ont i mitt öra men tänker att det går snart över...
Vaknar tidigt på lördag morgon, det rinner ut saker från mitt öra.. Ringer sjukvårdsupplysningen, får tid direkt.. Konstateras där att det är en ordentlig öroninflammation plus en spräckt trumhinna....
Blir pencilin å grejjer men inget mer med det så vi körde hem, jag vilade å mådde rätt kass medans Micke grejjade ute..

På kvällen åt vi en mycket trevlig middag tillsammans, la oss sen i soffan men jag klarade inte riktigt å ligga stilla för jag hade rätt ont.. Gick å la mig runt 12, vaknar en timme senare och har sjukt ont. Ville inte väcka Micke, men vid 5 gjorde det så ont att jag höll på att avlida, då gick micke upp å ringde doktorn. Dom ville ha in oss direkt, men just då lyckades jag somna om en timme, så vid 8 imorse kom vi in.

Efter ganska lång väntan på akuten så konstateras det att jag även nu har fått hörselgångsinflammation... Som att det inte räckte med vad som konstaterades på lördagen.. Blev massa undersökningar å grejjer dom gjorde med mig, inte alls roligt... Så nu har jag en lång kompressremsa i mitt öra som dom dränkt in i någon salva som är typ smärtstillande och med pencilin och cortison i. Fick även nytt pencilin och smärtstillande tabletter...

Imorgon ska jag tillbaka till sjukhuset så ska dom fortsätta grejja med mitt öra... Det känns ju sådär det här kan jag meddela!

Kommentarer
Postat av: Petra

Fy fan rent ut sagt. Jag har haft mycke problem med mina öron när jag var yngre så jag vet vad den smärtan kan innebära. Jag hoppas verkligen att de går över snabbt. Kramiz

2009-10-11 @ 22:50:40
URL: http://www.metrobloggen.se/MizzNyberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0