Fyfan!

I lördags blev jag lite förkyld, inte mer med det efter en hel dag ute i fredags med kanske lite för tunna kläder...
Söndagen inte mycket bättre, en jäkla hosta fick jag oxå.. På kvällen började det kännas lite tungt att andas..

Måndagen va samma sak, men framåt kvällen blev det too much så vi ringde in till sjukhuset å dom tyckte vi skulle komma in direkt, fick innhalera flera gånger för att lätta för luftvägarna, efter ett par timmar så skickade dom hem mig med Bricanyl på recept och diagnosen förkylningsastma.

Kom hem, försökte få i mig lite mat, det gick inget vidare, la mig i sängen och mådde ganska dåligt,  efter några timmar kom Micke upp och la sig hos mig, han väckte mig nästan direkt för jag inte fick luft, och jag hade själv känt det ett par gånger.. Han ringde in till sjukhuset igen, dom sa att vi va tvugna å komma in direkt, så det fick vi ju göra..

Väl där inne fick jag massvis med cortison och ännu mer gas att andas in, dom kopplade upp mig å kollade massa olika välden, puls, syre i blodet, blodvärlden å allt va det nu va, min vilopuls låg på 120 vilket är DÅLIGT, fick även testa typ styrkan i mina lungor, KATASTROF sa dom... Jag borde haft 500 om jag va frisk iaf, nu fick jag 180, men efter mer medicin fick jag iaf 250.. Halv fem på morgonen skickade dom till slut hem oss, då hade jag fått träffa en lungspeciallist som lyssnar och klämt å haft sig i en evgihet, han kom fram till diagnosen Astma.

Det kändes ju som en jäkla käftsmäll först, men samtidigt så är det inte säkert att det behöver bli några problem för mig med det i framtiden bara man är duktig och sköter medicin. Ska få träffa ngn doktor som ska ta nya tester som mäter mer exakt, samt berättar hur man ska sköta detta på bästa vis.

Det bästa i det här är att jag tagit beslutet att sluta röka.
Jag har rökt i typ 10 år, röka är så jävla najs, jag tänker bara på att röka hela tiden, men i 2 dagar har jag hållt upp nu och jag vill verkligen lyckas, jag har aldrig försökt sluta röka tidigare så vi får väll se. Mer om detta kommer senare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0