Om att sluta röka.

Att sluta röka är nog en av dom värsta sakerna jag gett mig in på.

Att prata i telefon utan att röka är totalt meningslöst.
Att äta god middag utan att kunna röka efteråt är oxå totalt meningslöst.
Att sitta på en uteservering med en öl i handen vill jag inte ens tänka på utan en cigg.

Jag hade två kumpaner med i mitt projekt.
Sandra och Micke.
Den ena sämre än den andra.
Sandra bangade efter en halv dag, och Micke smygrökte och trodde att jag inte skulle märka något.

Igår va det nära att bli FAIL på mig med, men jag stod ut, och idag känns det mycket bättre, jag är så jävla bra jämfört med Sandra och Micke, och bara den känslan gör att det är värt att kämpa lite till!

Dock kretsar hela mitt liv just nu åt att inte röka, idag är det inte så mycket för att jag har behovet utan mer för att jag tycker det är gott.

Jag hade en bra diskussion igår med en mycket klok man, han sa det mer som att det är jag som ska styra över nikotionet och inte nikotinet som ska styra när jag vill ha det.

Nu ska jag sminka mig, sen blir det vårdcentralen för att få lite mer cortison i mina luftrör!

Och så kommer jag att tänka, jag kommer att röka igen, en cigg när jag känner för det, men jag kommer försöka stå emot tanken att : NU MÅSTE JAG HA EN CIGG, för då är det inte jag som bestämmer längre.


Kommentarer
Postat av: Sandra

DU ÄR GRYMT BRA!

2010-04-08 @ 18:21:27
URL: http://setle.blogg.se/
Postat av: jessica

Jag är grymt imponerad av dig! Fortsätt kämpa och belöna dig själv väl med annat! :)

2010-04-08 @ 20:15:43
URL: http://jessicaherrstrom.blogg.se/
Postat av: Blerta

Jag är inne på min 55e dag. Håll ut, det är fortfarande jobbigt för mig med (haha det kan du läsa om i min blogg) men du börjar vänja dig. Jag tycker det fortfarande är rätt meningslöst att umgås med vänner, festa o så utan cigg men det börjar bli mkt bättre. Jag önskar dig lycka till :)

2010-04-12 @ 20:30:23
URL: http://blirtblert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0