What goes around comes around..

Ibland får man frågan: Är du religiös? Vad tror du på? och liknande, jag har aldrig ett bra svar att ge för jag vet inte vad jag tror på så jag har funderat lite på detta.

Det jag tror på är såklart KARMA, hur jävla bra är inte Karma egentligen?

What goes around comes around

Det kan lixom inte bli enklare, är man snäll och tänker på sina medmänniskor så kommer givetvis detta att belönas!

Jag utgår från en skala som är från +10 till -10, idag har jag en dålig karma dag, så jag ligger på -2 typ i min egen skala, jag har varit lite tjurig å vrång men jag är så trött på vissa saker!

Men om man hela tiden tänker på att varje god gärning någon gör för mig, ska generera en god gärning till någon annan, borde inte världen bli lite finare då? Att tänka lika mycket på andra som man tänker på sig själv?

När jag har utvecklat min karmateori så kommer jag även att tala om för folk vart deras karma ligger, jag tänker redan på andras karma men det håller jag för mig själv, för många är jävligt mycket godare än vad dom tror att dom är!


Tänk på detta mina vänner så kommer världen bli lite bättre!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var det bästa jag läst på länge. Du har fått över mig, jag är numera karma-troende.

2010-01-26 @ 19:07:29
URL: http://setle.blogg.se/
Postat av: Mikael

Alla som röker har dålig karma!

Speciellt Henrik!

2010-01-26 @ 19:10:11
Postat av: RALLY

"Framför allt skall ni älska varandra hängivet, ty kärleken gör att många synder blir förlåtna." – 1 Pet 4:8

2010-01-26 @ 22:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0